Hardanger Bestikk fikk 9 kr igjen for hver annonsekrone brukt under Black Week

Black Week og Black Friday blir bare større og større, og er for mange bedrifter den mest innbringende perioden i løpet av et år. De siste årene har denne uken virkelig markert starten på julehandelen. Dette er heller intet unntak for Hardanger Bestikk.

Hardanger Bestikk opplevde meget gode resultater under Black Week med en tydelig annonseplan for både Facebook og Google Ads. Med fokus på god målgruppesegmentering og et godt presisert annonseinnhold, skjøt konverteringene virkelig fart under Black Week for Hardanger Bestikk. 

Det er alltid en fornøyelse å jobbe med en så forankret merkevare som Hardanger Bestikk. De har produkter av høy kvalitet og ikke minst produkter som kler alle målgrupper og familier.

Resultat

Return on investment:

8,97

Måloppnåelse – Omsetning:

115%

“Hardanger Bestikk jobbet tett med Mint Media både i forkant og gjennom hele Black Week. Vi er veldig fornøyd med fleksibiliteten og Mint jobbet fra tidlig om morgenen til sent kveld. Resultatet ble leveranse godt over mål og vi er veldig fornøyd med samarbeidet gjennom hele uken.”

Frank Almenning – Salgssjef, Hardanger Bestikk.

Annonser i sosiale medier

Med et etablert marked i Norge, og et voksende marked i Sverige er synligheten under en slik uke alfa omega. Sammen har Hardanger Bestikk og Mint Media lagt en klar slagplan for hvordan markedsaktiviteten skulle være og hvordan de ulike tilbudene skulle annonseres hver dag. Nøye arbeid med forskjellige målgrupper i sosiale medier gjorde at vi traff spikeren på hodet.

Facebook, Instagram og Messenger er viktige kanaler for norske nettbutikker. Her treffer vi kundene med målrettet annonsering som nøye måles etter parametere som konvertering, kost per kjøp og return-on-investment. På denne måten kan volumet skrus opp de annonsene og målgruppene som presterer best!

annonsering

Søkeordsannonser på Google

Synlighet i søk gjennom Google annonsering har vært en viktig del av markedsstrategien til Hardanger Bestikk under Black Week. Hardanger Bestikk er godt kjent i Norge – hvor hele 45% av alle norske husstander har Hardanger Bestikk hjemme i skuffen. Med spesifikke søkeordsannonser både på merkevarerelaterte og generiske søk på Google traff vi forbrukerne! En rød tråd mellom søkeord, annonsetekst og landingsside fører til en friksjonsfri kundereise og gjør det enklere for kunden å utføre et kjøp i nettbutikken.

Ønsker du en gratis konsultasjon? ☕️