<h1>Hardanger Bestikk beskriver Mint som en perfekt match!</h1>

Siden slutten av 1950-tallet har Hardanger Bestikk levert kvalitetsbestikk til det norske folk. Alle produktene er designet og utviklet ved familiebedriften i Kinsarvik ved Hardangerfjorden, og inspirasjonen er hentet fra både fjorden og fjellene rundt. Så vel som halvparten av alle Norske hjem eier et eksemplar av Hardanger Bestikk.

I løpet samarbeidet har vi hatt gleden av å tenke utenfor boksen for å skape gode resultater gjennom annonsering i ulike sosiale kanaler og gjennom Googles annonsenettverk.

Målet med samarbeidet er å ivareta Hardanger Bestikk sin sterke merkevare og kontinuerlig skape konkrete salgsresultater på kort og lang sikt ved hjelp av nøyaktig og strategisk annonsearbeid. 
Vi er ekstremt stolte av å ha et så nært og godt samarbeid med selskapet bak en så sterk merkevare.

Resultater

Brukere

+32,07%

Konverteringsfrekvens for netthandel

+132,08%

Inntekt

+179,07%

For oss var Mint en perfekt match. Vi har jobbet sammen siden 2018 og har fortsatt månedlige forbedrede resultater.

Frank Almenning, Salgssjef i Hardanger Bestikk

Kundens behov

Hardanger Bestikk hadde behov for å finne en aktør som kunne hjelpe dem å lande gode strategier innen digital markedsføring uten at det gikk på bekostning av merkevaren deres. Hardanger Bestikk ønsket en sparringpartner som kunne gi kvalifiserte råd innen digital markedsføring slik at de kunne prioritere markedsbudsjettet der det blir skapt størst verdi. Det ble også lagt frem et sterkt ønske om å få lagt opp en plan rundt annonsering i Google sitt søkenettverk samt dekning på de ulike sosiale medier.

Teknologi og digitale trender endrer seg hyppig og vi som mange andre er sjanseløse til å være oppdatert til en hver tid.

Frank Almenning, Salgssjef i Hardanger Bestikk

Når vi da skulle finne oss en partner innen digital markedsføring så var det viktig å finne noen vi kunne jobbe langsiktig med, som var oppdaterte og faglig dyktige og samtidig være en lagspiller vi kunne ha en transparent kommunikasjon med.

Med en ny digital plattform fulgte også en del spennende utfordringer som vi har fått jobbet med. Hvilken målgruppe er det som egentlig handler i nettbutikken? Hvordan er fordelingen av kunder i forhold til de de ulike kanalene på nett? Hvordan skal vi nå ut mot nye målgrupper og fylle ryggsekken med nye kunder? Hvordan skal vi øke interessen rundt spesifikke produkter og serier? Hvordan skal vi skape mersalg rundt populære produkter uten å «mase» på kundene?

Løsning

Gjennom kanaler som Facebook, Instagram, Messenger og Google skulle det skapes omsetning inn til nettbutikken, der opphavet til hver eneste krone skulle spores nøye. Alle markedsaktiviteter har vært nøye planlagt. Viktige justeringer i målgrupper eller andre essensielle parametere er nøye analysert – både før, under og etter. En slik informasjonshøsting gjør at man lærer hva som fungerer bra, men også hva som ikke fungerer like bra. Dette gjør at man slipper å trå feil mer enn absolutt nødvendig. Dette mener vi er nøkkelen til suksess innen denne typen resultatbasert markedsføring.  

Våre konsulenter jobber tett med Hardanger Bestikk sin egen markedsgruppe slik at man alltid har flere sett øyner og ører på alle prosjekter. Statusmøter avholdes med tett frekvens slik at man hele tiden kan være på ballen i forhold til endringer og justeringer som bør utføres på bakgrunn av tilhørende analyser. Slik tett dialog har også vært en viktig faktor til et godt samarbeid og gode resultater.

Siden samarbeidets oppstart har alle nøkkeltall hatt tydelig positiv utvikling og vi er stolte av å kunne vise til vårt samarbeid med Hardanger Bestikk.

Ønsker du en kjapp prat? ☕️