Antall henvendelser doblet – til 75% redusert klikkpris

Siden 2012 har Bergen Sportsreiser tilbudt pakkereiser til de største ligaene i Europa for grupper og firmaer, samt treningsleirer for fotballag. Bergen Sportsreiser har siden starten benyttet digital markedsføring gjennom ulike aktører, hvor resultatene har vært tilnærmet likt hos alle.

Vi har hatt gleden av å bli kjent med Bergen Sportsreiser gjennom vårt kundeforhold og er stolte av å kunne vise til kraftig reduksjon i klikk-/visningsbudsjetter og markant økte salgsresultater fra samtlige annonsekanaler.

Nøkkeltall

Antall innsendte skjema

+113%

Kostnadsreduksjon

-75%

Antall brukere

+50%

Kundens behov

Da Bergen Sportsreiser tok kontakt med Mint Media var ønsket deres å øke salget, samt forenkle salgsprosessen gjennom en økt digital tilstedeværelse og en ny hjemmeside. Bergen Sportsreiser er opptatt av å effektivisere salgskanalen sin på nett slik at de selv kan holde fokus på god serviceytelse ut mot sine kunder samt utvikling av nye næringsområder. Fra tidligere bruk av eksterne aktører har de erfart lite oppfølging, høye priser, dårlige klikkrater og lite tilfredsstillende konverteringsstatistikk.

Som fotballengasjerte sjeler ble det viktig for oss å levere varene for Bergen Sportsreiser. Det ble viktig for oss å kartlegge hvordan situasjonen var og samtidig identifisere hvilke tiltak som måtte iverksettes for å øke salget – med utgangspunkt i budsjetter og bransjekunnskap.

Nå ser vi et tydelig økt salg og vi er fornøyde med at vi når salgsmålene vi har satt oss. Alt er mye enklere og bedre.”

Andrè Dyrøy, eier og daglig leder, Bergen Sportsreiser

Løsning

Gjennom analyser kom det frem at hjemmesiden var moden for fornyelse grunnet dårlig funksjonalitet for mobil og håndholdte enheter. Den hadde også behov for en omstrukturering med tanke på brukeradferd. For Bergen Sportsreiser starter salgsprosessen og kundens førsteinntrykk på hjemmesiden, noe som fort gjorde denne til vårt hovedfokus.

Gjennom grundige analyser og tett oppfølging fra fotballengasjerte sjeler i Mint Media, ble alle annonser skreddersydd ut mot så spesifikke målgrupper som mulig, på et langt dypere nivå enn det som har vært gjort tidligere.

“Mint Media jobber mer spesifikt, som igjen fører til at vi får mer igjen for kronene vi legger i annonsering.

Andrè Dyrøy, eier og daglig leder, Bergen Sportsreiser

Gjennom å gi oss i Mint Media ansvaret for deres digitale markedsføring, har Bergen Sportsreiser fått muligheten til å legge fokuset sitt andre steder, som også har bidratt til å styrke bedriften i sin helhet.

Ønsker du en gratis konsultasjon? ☕️