Mint Media hjelper Sunt Rett Hjem med økt synlighet gjennom annonser på Google og Facebook

Sunt Rett Hjem er glødende opptatt av sunn mat. Folks hektiske hverdag gjør at man ofte velger raske og mindre sunne løsninger til middag. Sunt Rett Hjem sin visjon er å bidra til at du får riktig påfyll i en travel hverdag, og leverer ferdiglaget sunn mat rett hjem til deg og familien din. Deres løfte er at du alltid skal få mat laget av faglærte kokker som bruker friske og ferske råvarer.

Sunt Rett Hjem har hatt et samarbeid med Mint Media i snart 2 år. Iløpet av denne perioden har vi hjulpet dem med synlighet i søk gjennom Google annonsering og annonser på Facebook som en informasjonskanal, hvor vi blant annet har ukentlig oppdaterte menyer med sunne måltider som kan leveres på døren.

Resultater

Transaksjoner

+63%

Unike kjøp

+68%

Kundens behov

Sunt Rett Hjem som ble etablert i 2017 har hatt et ønske om økt kjennskap hos befolkningen, både hos bedriftsmarkedet og privatpersoner. Det ble dermed naturlig å være mer synlig på søk gjennom Google annonsering. Dette har gjort at Sunt Rett Hjem har økt antall henvendelser og markert seg i et konkurransepreget markedet med mange tilbydere.

Annonsene på Facebook har vi brukt som en informasjonskanal for å øke kunnskapen til forbrukerne om det Sunt Rett Hjem leverer. Annonsene blir ukentlig oppdatert med nye menyer som treffer ethvert behov, enten det er til familier, lunsj på jobben eller julebord.

Vi veldig fornøyd med Mint Media som samarbeidspartner. De svarer kjapt på telefon og mail, god kundeservice, folkene møter deg alltid med et smil og man får aldri et nei, alltid ja. De tar alle utfordringer på strak arm og gir oss god rådgivning på det vi trenger hjelp til

– Eva Thomassen, Daglig Leder.

Løsning

For å treffe riktig målgruppen må man være synlig med relevante og responsive søkeord på Google. Samtidig gjør vi i Mint Media en løpende analyse av annonsene vi kjører og optimaliserer dem etterhvert for å oppnå best mulig resultat. For oss er det viktig å holde oss oppdatert på forbrukernes søkevaner på nett, og hele tiden ha de mest relevante søkeordene i bruk til enhver tid. Dette sikrer en vinn-vinn situasjon, da det sørger for at forbrukerne føler at de får mer relevante treff når de søker på Google og vi får en god progresjon i resultatene på annonsene.

Annonseringen på Facebook har vi brukt som en informasjonskanal rettet mot privat- og arbeidsmarkedet. Sammenlignet med annonseringsarbeidet på Google er det her også viktig å skreddersy annonsene for å treffe riktig målgruppe. På Facebook annonserer vi blant annet når Sunt Rett Hjem legger ut nye menyer og kampanjer på hjemmesiden til de ulike sesongene og høytidene.

Ønsker du en gratis konsultasjon? ☕️