Velg et digitalbyrå som er Google Partner

Stine Hagen – 16.04.2021

Hva er en Google Partner? 

Google Partner merket gis kun til bedrifter med Google Ads-produktkunnskap på ekspertnivå. Bedrifter kan bli med i Google Partners-programmet og får statusen som Google Partner ved å innfri en rekke kvalifikasjonskrav.

Sertifiseringene man må ta består av mange undergrupper, blant annet innen søkeord, Google Shopping, bannerannonsering etc. Disse må oppdateres jevnlig for å opprettholde statusen som en Google Partner. Dette gjøres for å alltid være oppdatert på de nyeste verktøyene og for å kunne bistå kunder med god support og kunnskap. 

Det å velge et digitalbyrå som har Google Partner sertifisering vil tilsi at de sitter med et ansvar for å opprettholde kunnskap og sertifiseringer. Det betyr at de kan levere et godt produkt og gode sammensetninger av Google sine tjenester til kundene.

Mint Media er en stolt Google Partner 

Å være en Google Partner vil si at kompetansen til bedriften alltid er oppdatert med de beste og nyeste digitale verktøy på markedet i dag. De ansatte skal ha kompetanse og innsikt for å kunne bruke disse verktøyene. Det kan vi trygt si at vi i Mint Media har!  

Mint Media har gjennomført alle de sertifiseringer som er påkrevd og nødvendige for å hjelpe våre eksisterende kunder og nye kunder med god og effektiv digital markedsføring.

Hensikten med å fullføre kurs og sertifiseringer at vi skal ha kunnskapene til å kunne sette opp kampanjer som gir de resultatene vi ønsker og for at ikke en eneste krone kundene bruker på markedsføring skal være bortkastet.  

4 gode grunner til å velge et digitalbyrå som er Google Partner

  1. Kunnskap 
    Som nevnt må byrå som ønsker å bli Google Partner gjennom en del sertifiseringer og ha kunnskap om produktet de ønsker å jobbe med. Ved å ha god kunnskap om Google sine tjenester, vil vi kunne levere både et godt produkt og være behjelpelig med å tilpasse produktet til kunden på best mulig måte. 
  2. Resultater
    Ved å ta i bruk en Google Partner så kan du være sikker på at man får eksperter som kan være din støttespiller innen tjenesten du ønsker å ha. Dette vil si at du får levert kvalitet og ikke kaster bort penger man ikke får tilbake. God kunnskap skaper bedre resultater.
  3. Godt samarbeid 
    Ved å ta i bruk et digitalbyrå som har erfaring og kunnskap med for eksempel å sette opp Google Ads for deg, er du garantert at søkeord blir en høy prioritering og at man føler seg ivaretatt. En Google Partner vil jobbe med å finne akkurat den annonseringen som vil fungere for din bedrift. Regelmessig oppfølging kan også bidra til at du alltid kan være sikker på at annonseringen blir tilpasset til deg og din bedrift.
  4. Riktig kanalbruk 
    Ved å samarbeide med et digitalbyrå som er sertifisert Google Partner, får man også oversikt over hvilke kanaler som gir best resultater og hvilke kanaler som bør benyttes av akkurat din bedrift. Dermed kaster man ikke bort kroner på annonsering og kan få høy verdi for budsjettet man legger av til markedsføring av bedriften.