Barratt Due musikkinstitutt opplever harmoni i digitale kanaler

Vi har siden 2017 bistått Barratt Due musikkinstitutt i deres digitale markedsføring. Her kan du lese litt mer om hva vi har gjort for dem de siste årene

Barratt Due musikkinstitutt ble grunnlagt i 1927 av pianisten Mary Barratt Due og fiolinisten Henrik Due. Siden dette har Barratt Due musikkinstitutt gitt sine elever og studenter mulighet til å utvikle seg innenfor klassisk musikk – fra musikkbarnehage til konsertpodium. Kjente artister som Alexander Rybak, Didrik Solli-Tangen og Catharina Chen har tatt sin musikkfaglige utdanning ved Barratt Due.

Musikkinstituttet består av flere avdelinger som gir undervisningstilbud på et svært høyt nivå innen klassisk musikk fra spedbarnsalder til høyskolenivå.

  • Høyskolen Barratt Due – Her tilbys bachelor- og mastergrad i utøvende klassisk musikk, samt videreutdanning innen pedagogikk og didaktikk.
  • Unge Talenter Barratt Due – Et fordypningsprogram innen klassisk musikk for svært motiverte og talentfulle barn og unge i alderen 13-19 år.
  • Musikk på Majorstuen – Et unikt undervisningstilbud for barn på 5.-10. trinn, og er et samarbeid mellom Majorstuen skole og Barratt Due musikkinstitutt.
  • Musikkskolen 6-9 år – Individuell undervisning innen utøvende klassisk musikk for nybegynnere mellom 6-9 år.
  • Musikkbarnehagen – Tilbyr musikalsk lek og samspill for barn i alderen 0-5 år.

Om samarbeidet

Barratt Due musikkinstitutt har vært kunder av oss på rådgivningsbaserte tjenester siden sent 2016, men i 2019 begynte vi å bistå dem med flere tjenester også. Det første var at vi gjorde konkrete grep gjennom søkeordsannonsering på Google. Barratt Due musikkinstitutt er et kjent navn for mange – men det var også viktig for dem å dukke opp for det ukjente, yngre publikummet (og foresatte) som var på utkikk etter potensielle utdanningsmuligheter innen utøvende klassisk musikk.

“Det å samarbeide med Mint Media har vært og er både hyggelig, nyttig og utviklende. Kontaktpersonene våre i Mint Media er alltid imøtekommende, serviceinnstilt og svært hjelpsomme. De kommer med gode og konstruktive råd som fører til gode resultater, og som viser at de har høy kompetanse innen sitt felt. Det er også enkelt å komme i kontakt med dem når det trengs.”Benedicte Knudtzen, Kommunikasjonsansvarlig – Barratt Due musikkinstitutt
Bilde av en i orkester
Foto av: Barratt Due musikkinstitutt – Sverre Chr. Jarild

Kundens behov

Helt siden 2018 har Advokatfirma EBT og Mint Media hatt et tett samarbeid gjennom Google Ads og rådgivning knyttet til deres Google profil. Ved å kontinuerlig optimalisere og oppdatere deres profil har det skapt et større engasjement hos brukere, samt økt deres effekt av markedsbudsjettet. Den nye nettsiden skulle hjelpe Advokatfirma EBT til å øke nytteverdien og skape et større engasjement.

Kundens ønske var en mobilvennlig side med et rent og oppdatert design. En nettsiden som skulle være enkel å navigere seg frem på for brukeren – enten det var private, næringsliv eller organisasjoner. Trygghet og ansiennitet er to nøkkelord som står sentralt når en kunde skal velge advokat, det var derfor viktig at nettsiden også kunne appellere til det kundene søker etter.

“Vi fikk ved å bruke Mint Media en ny EBT side vi ser fram til skal gi oss stor nytteverdi i dagens marked for advokattjenester”Erik Torall, Advokat MNA

Våre tjenester

Animasjon av google ads

Google annonsering

Som sertifisert Google-partner hjelper vi deg å bli mer synlig når potensielle kunder er på utkikk etter det du tilbyr. Vi sørger for at du når rett målgruppe til rett pris.

Løsning

Gjennom Google Ads skulle det øke antall henvendelser inn til deres plattform. Dette ble løst ved å spisse annonsetekstene og søkeordene slik at Advokatfirmaet EBT fikk den maksimale utnyttelsen av deres markedsbudsjett. Ut i fra veksten Google Ads gav, var det også på plass med en ny nettside for å fortsette videre på denne utviklingen.

Ut i fra Advokatfirmaet EBT sin tidligere nettside trengtes det en oppdatering for å bedre funksjonaliteten både på nettløsningen, samt på mobil og håndholdte enheter, der hensikten var å optimalisere og effektivisere brukeradferden på plattformen deres. Løsningen ble en mobilvennlig side med et oppdatert design, som i takt med deres digitale tilstedeværelse på Google gir Advokatfirmaet EBT de resultatene de ønsker.

Ved at vi i Mint Media fikk ansvaret med å utvikle deres nye plattform, samt optimalisering og drift av deres Google Profil, kan Advokatfirmaet EBT konsentrere seg om det som virkelig er viktig – den juridiske bistanden ut mot sine kunder.

Ønsker du en gratis konsultasjon? ☕️

Nyheter