Hardanger Bestikk fikk 9 kr igjen for hver annonsekrone brukt under Black Week
Slik jobbet Mint Media sammen med Hardanger Bestikk for å nå de gode resultatene
Black Week og Black Friday blir bare større og større, og er for mange bedrifter den mest innbringende perioden i løpet av et år. De siste årene har denne uken virkelig markert starten på julehandelen. Dette er heller intet unntak for Hardanger Bestikk.
Hardanger Bestikk opplevde meget gode resultater under Black Week med en tydelig annonseplan for både Facebook og Google Ads. Med fokus på god målgruppesegmentering og et godt presisert annonseinnhold, skjøt konverteringene virkelig fart under Black Week for Hardanger Bestikk.
Det er alltid en fornøyelse å jobbe med en så forankret merkevare som Hardanger Bestikk. De har produkter av høy kvalitet og ikke minst produkter som kler alle målgrupper og familier.
Resultater Google Ads
“Hardanger Bestikk jobbet tett med Mint Media både i forkant og gjennom hele Black Week. Vi er veldig fornøyd med fleksibiliteten og Mint jobbet fra tidlig om morgenen til sent kveld. Resultatet ble leveranse godt over mål og vi er veldig fornøyd med samarbeidet gjennom hele uken.”Frank Almenning – Salgssjef, Hardanger Bestikk
Annonser i sosiale medier
Med et etablert marked i Norge, og et voksende marked i Sverige er synligheten under en slik uke alfa omega. Sammen har Hardanger Bestikk og Mint Media lagt en klar slagplan for hvordan markedsaktiviteten skulle være og hvordan de ulike tilbudene skulle annonseres hver dag. Nøye arbeid med forskjellige målgrupper i sosiale medier gjorde at vi traff spikeren på hodet.
Facebook, Instagram og Messenger er viktige kanaler for norske nettbutikker. Her treffer vi kundene med målrettet annonsering som nøye måles etter parametere som konvertering, kost per kjøp og return-on-investment. På denne måten kan volumet skrus opp de annonsene og målgruppene som presterer best!


Søkeordsannonser på Google
Synlighet i søk gjennom Google annonsering har vært en viktig del av markedsstrategien til Hardanger Bestikk under Black Week. Hardanger Bestikk er godt kjent i Norge – hvor hele 45% av alle norske husstander har Hardanger Bestikk hjemme i skuffen. Med spesifikke søkeordsannonser både på merkevarerelaterte og generiske søk på Google traff vi forbrukerne! En rød tråd mellom søkeord, annonsetekst og landingsside fører til en friksjonsfri kundereise og gjør det enklere for kunden å utføre et kjøp i nettbutikken.
Våre tjenester

Sosiale medier – Nå målgruppen din der den er
Visste du at hele 3 454 000 nordmenn har en Facebook-profil og at 68 prosent bruker sosiale medier daglig?
Google annonsering
Som sertifisert Google-partner hjelper vi deg å bli mer synlig når potensielle kunder er på utkikk etter det du tilbyr. Vi sørger for at du når rett målgruppe til rett pris.
Medierådgivning – Ta verdifulle valg
Syns du det er vanskelig å velge mellom dagens markedsføringsmuligheter?Ønsker du en gratis konsultasjon? ☕️
Nyheter

Mint Media fyller 5 år!
Mint Media fyller i dag 5 år! Vi er stolte av og meget fornøyde med hvor disse årene har brakt oss
Tilgjengelighet og universell utforming i 2020
et er ikke uvanlig at et selskap bruker titusenvis av kroner eller mer på å designe og utvikle et nettsted.