Mint Media gir Aurstad et digitalt løft – Ny nettside med fokus på bærekraft og trivsel
Aurstad skiller seg ut med ny nettside i samarbeid med Mint Media – en moderne nettside som fremhever selskapet som en attraktiv arbeidsplass med fokus på utviklingsmuligheter, bærekraft og et godt arbeidsmiljø
Aurstad er et innovativt entreprenørselskap innen infrastruktur og anlegg, og leverer komplette løsninger og konstruksjoner på alt fra tunell, vei, og kraftanlegg. De er opptatt av bærekraft og er en attraktiv arbeidsplass i anleggsbransjen. Med et ønske om å reflektere dette, samt kvaliteten og profesjonaliteten de leverer, så de behovet for en nettside som tydelig kommuniserer deres verdier. I samarbeid med Aurstad har ikke Mint Media bare utviklet en ny, brukervennlig nettside som fremhever selskapets kompetanse og erfaring, men også en ny profilmanual for selskapets bærekrafts arbeid. Den visuelle profilen og nettsiden skaper en helhet som støtter Aurstads ambisjoner innen bærekraft og gir en imponerende og tydelig fremstilling av deres identitet og samfunnsansvar.
«Mint Media har veldig gode utviklere, som har gitt oss en god og grundig oppfølging hele veien. De var alltid tilgjengelig, veldig effektiv, grundig og ikke minst veldig faglig dyktig. Det har bidratt til at utviklingsprosessen har vært knirkefri og veldig hyggelig.»Øyvind Gangstad, Kommunikasjonsansvarlig
Kundens behov
Aurstad stod overfor utfordringer med en gammel nettside som var utdatert og lite brukervennlig. Siden var ikke designmessig representativ for bedriftens identitet og profesjonalitet, og det var en svak dynamikk mellom bilder og tekst. Dette medførte at nettsiden ikke formidlet Aurstad slik de ønsket å fremstå, og det oppstod derfor et tydelig behov for en nettside som var mer moderne og fremhevet Aurstads deres verdier, tjenester og engasjement for bærekraft på en ryddig og visuelt tiltalende måte.
«Nettsiden vår hadde et utdatert design, var lite brukervennlig, noe rotete og det var en svak dynamikk mellom bilde og tekst. Den representerte i liten grad hvordan vi egentlig er som bedrift. Nå har vi fått en nettside som representerer oss på en ypperlig måte og en nettside å være stolt av.»Øyvind Gangstad, Kommunikasjonsansvarlig
Løsning
Gjennom et tett samarbeid mellom Aurstad og Mint Media ble det utviklet en nettside som ivaretok kundens behov for en brukervennlig, moderne og stilren plattform. Målet vårt har vært å få frem at Aurstad er en attraktiv arbeidsplass i anleggsbransjen – et sted som tilbyr utviklingsmuligheter og godt arbeidsmiljø for både erfarne fagfolk og nyutdannede talenter.
I tillegg til å utvikle en nettside, har vi også lagt vekt på å fremheve bærekraft, spesielt gjennom Aurstads grønne satsning, “Aurstad Green”. Dette grønne initiativet er en sentral del av selskapets fremtidige strategi, og vi har blant annet utformet en egen logo og profilmanual for konseptet. Den grønne logoen er allerede synlig på selskapets kjøretøy, som en tydelig markering av Aurstads forpliktelse til miljøet.
På nettsiden ønsket vi å implementere to moduser: en standard med Aurstads tradisjonelle farger, og en grønn modus som reflekterer selskapets nye, miljøvennlige profil. Besøkende kan enkelt bytte mellom disse modiene ved å klikke på en knapp, som lar dem oppleve det grønne konseptet visuelt gjennom fargeendringer i designet. Dette grepet vil skape en dynamisk brukeropplevelse og understreke Aurstads satsning på bærekraft og innovasjon.
«Vi opplevde at Mint Media satt seg dypt inn i våre behov, og hadde umiddelbart mange faglige råd på hvordan vi kunne gripe arbeidet sammen. De hadde åpenbart mye erfaring med nettsideutvikling og det var enkelt å komme godt i gang. Hele prosessen har vært ryddig og systematisk, noe som har gjort at vi har utviklet et steg om gangen. Basert på våre ønsker, laget Mint Media et svært godt førsteutkast. Dette gjorde at prosessen videre ble en lek og man kunne lage en nettside vi til slutt ble veldig fornøyd med.»Øyvind Gangstad, Kommunikasjonsansvarlig
Resultat
Den nye nettsiden for Aurstad har gitt selskapet en betydelig oppgradering, både visuelt og funksjonelt. Med et moderne, brukervennlig design er nettsiden nå en plattform som fremhever Aurstads prosjekter og tjenester på en oversiktlig måte, og reflekterer deres profesjonelle image og arbeidet de gjør. Den nye profilmanualen markerer tydelig deres satsning på bærekraft. Besøkende kan nå oppleve Aurstads miljøprofil ved å veksle til en grønn modus på nettsiden, som reflekterer selskapets forpliktelse til en bærekraftig fremtid. Nettsiden er nå mye enklere å navigere, med en visuell dynamikk mellom bilder og tekst, som gir brukere et sterkt førsteinntrykk.
«Vi ble veldig fornøyd med det nye designet på nettsiden. Den har blitt brukervennlig og det er mye enklere å finne informasjon med hjelp av en god visuell fremstilling. Den gir også en veldig fin og ryddig fremstilling av våre prosjekter og tjenester. Det er også enkelt å revidere nettsiden selv, som var et viktig element for vår del i fremtiden.»Øyvind Gangstad, Kommunikasjonsansvarlig
Fargepalett
Fargepalett Aurstad Green
«Mint Media var alltid tilgjengelig, både på telefon og via e-post. Mint Media har kundeservice som en prioritet, det er veldig tydelig. Vi vil absolutt anbefale Mint Media til andre som ønsker å utvikle nettsiden sin og få en solid samarbeidspartner. De er fleksible, setter alltid kunden først og vet virkelig hva de gjør. De leverer innenfor korte tidsfrister og alle dine innspill blir tatt seriøst underveis. Ikke minst en veldig hyggelig gjeng å kommunisere med.»Øyvind Gangstad, Kommunikasjonsansvarlig