Send ut nyhetsbrev fra din bedrift!
Alice Rake og Stine Hagen – 25.08.2022
Hold kundene dine oppdatert om de siste nyhetene, tipsene eller oppdateringene knyttet til produktene eller tjenestene dine. Nyhetsbrev er et effektivt verktøy for å få kontakt med kundene dine og øke salget. I motsetning til andre kanaler er nyhetsbrev personlig og lar deg nå publikum direkte i innboksen!
Vi gir deg fem tips som kan hjelpe deg med ditt nyhetsbrev!
Tydelige målsettinger
Det første man må begynne å tenke på er; hva ønsker du å oppnå med nyhetsbrevet? All informasjonen som blir sendt via nyhetsbrev bør være relevant og samsvare med din bedrift. Dette gjør at brukerne får mer forståelse og kunnskap om tjenesten/varene bedriften din tilbyr.
Bruk din kreativitet
Et nyhetsbrev kan utvide horisonten og gi folk et bredere bilde av hvem du er. Dette kan du gjøre med å ta inn bilder og informasjon som du ønsker at folk skal få med seg. En lang tekst gjør det vanskelig å holde alle interessert, derfor bør man ta med visuelle bilder.
Dette bør nyhetsbrevet inneholde
Nyhetsbrev kan brukes til ulike formål og kommer i mange ulike former. Hele poenget med nyhetsbrev er å holde abonnementer tilkoblet, engasjert og informert om hva som er nytt i din virksomhet eller bransje.
Spesifikke elementer du bør inkludere i nyhetsbrevet ditt er en fremtredende emnelinje og en sterk oppfordring til handling. Gi dem en grunn til å åpne og lese med en gang.
Du bør også sørge for at budskapet ditt følger et klart og konsistent format, og alltid gi muligheten til å enkelt melde seg av dersom de ønsker dette.
Vær konsekvent
Ikke bli for ivrig ved å sende ut flere nyhetsbrev på kort tid. Velg en frekvens og forsøk å holde deg til en fast plan. I gjennomsnitt er den beste frekvensen for å sende ut nyhetsbrev ikke mer enn to ganger i uken og minst en gang i måneden.
Send ut nyhetsbrevet på riktig tidspunkt
Når er den beste tiden å sende ut nyhetsbrev? Morgen, formiddag, ettermiddag eller kveld? Tidspunktet du planlegger e-postene dine avgjør hvor høye åpne og klikk frekvensen vil være.
De høyeste åpningsratene for e-post oppstår i vanlig arbeidstid før det går ned på kveldstid. Å forstå kundeatferd, vaner og tidssoner kan hjelpe deg med å finne den beste dagen og klokkeslettet for å sende ut ditt nyhetsbrev og sikre at e-posten blir sett.
Det kan være utfordrende å få folk til å legge merke til e-postene dine, men gjør man det riktig kan det gi store fordeler for merkevaren og virksomheten din!